The Great Ocean Road - Reisverslag uit Woodbridge, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Woodbridge, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Astrid Vis

Blijf op de hoogte en volg Astrid Vis

26 November 2013 | Australië, Woodbridge

Hee!
Hier weer een nieuw verslagje over de Great Ocean Road.

Op woensdag hadden we nog geen idee hoe we onze tijd moesten invullen tot een met maandag want dan gaan we naar Tasmanië om daar drie weken mensen te helpen in ruil voor eten en accommodatie.
Toen hadden we bedacht om een auto te huren en dan zelf de " Great Ocean Road" te gaan rijden! Nadat we de boodschappen voor de aankomende dagen hadden gedaan en ook nog wat lekkers voor onderweg hadden gekregen van een vriend van Emma, waar we 2 nachten mochten blijven slapen ( Nogmaals bedankt :)) ,verlieten wij Melbourne op eigen kracht om een nieuw avontuur aan te gaan! T was eve wennen dat links rijden maar t scheelde al dat we een automaat hadden gekregen :)

De volgende ochtend waren we echt met de "Great Ocean Road "begonnen. Het weer was regenachtig en grijs maar dit hield ons niet tegen en hebben we mooie stranden gezien en de waterval "Eskrine Falls".
De weg zelf was ook al een avontuur! Echt super veel bochten en ook stijle afdalingen en dicht langs de afgrond.

De volgende ochtend waren we in 9 uur wakker geworden in de auto. Na het eten van wat brood gingen het avontuur weer verder.
We zijn deze dag van "Apollo Bay" naar "Warnambool" gereden. We hadden vandaag de koala's in het wild gezien :) En er zat er zelfs eentje op ooghoogte!
We hebben ook de " The Twalve Apostles" mogen bewonderen:). Het zonnentje scheen waardoor we er mooie foto's van konden maken.
Er stonden daar ook een aantal helikopters op de grond omdat je daar een helikopter vlucht kon maken om de kust vanuit de lucht kon bewonderen. Emma en ik konden het niet laten om hier wat leuke foto's van ons en een helikopter te maken :p
Eenmaal bij "Warnambool" aangekomen hadden we besloten om niet verder naar "Portland" te gaan omdat we al zoveel mooie plekken hebben gezien en dat we beter terug kunnen gaan om de weg rustig terug kunnen rijden met hoop op mooier weer dan donderdag.
Maar wat een pech, de volgende ochtend worden we wakker met een grijze saaie lucht en regen:(
Gelukkig was het weer rond 1 uur omgeslagen waardoor we weer wat zon hadden:)
We zijn de afgelopen dagen super vaak gestopt en uitgestapt om eve te genieten van het uitzicht wat iedere x een verrassing was!
Ik heb super mooie foto's kunnen maken onderweg bij de uitkijk plekken.
Helaas hebben we tijdens dit avontuur geen mooie zonsondergang en zonsopgang kunnen zien maar ik denk dat dat vast nog wel gaat goed komen hier in Australië:)

Nu zijn we in Tasmanie bij een ouder stel, Joe en Rosie.
Rosie komt uit engeland en Joe komt gewoon uit nederland!
Ze zijn super aardig voor ons en zijn in voor een grapje.
We krijgen goed te eten en zojuist hadden we een bananesplit met warme chocolade saus gekregen als toetje :)
We moeten deze bewonders 4 uurjes helpen in ruil voor accommodatie en eten. Voor zo ver was het nog niet echt zwaar/lastig werk. :)
Ze gaan ons ook nog de leuke en mooie plekken hier in de buurt aan ons laten zien, zoals aankomende zaterdag gaan we naar een markt wat super groot schijnt te zijn, ben benieuwd.... :P
Dit was het dan voor nu ;)

Liefss vanuit Tasmanie!

• 03 December 2013 - 20:33

Oma Smits:

Hoi Astrid,
    We hebben je kaart vandaag ontvangen.
    Leuk dat je ons nog niet vergeten bent:)

Leuk dat je het naar je zin hebt in het verre Tasmanie.

Straks maar een leuke sinterklaas.

Nou groetjes van Oma Smits en ome Jan.