Wwoofing op Tasmanië! - Reisverslag uit Oldina, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu Wwoofing op Tasmanië! - Reisverslag uit Oldina, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu

Wwoofing op Tasmanië!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid Vis

10 December 2013 | Australië, Oldina

Hee!
Hier weer een kleine update van het avontuur!
Vandaag gaan we met de bus van Wynyard naar Hobart. Deze reis duurd zo'n 6 uur over zo'n 350 km. We blijven dan 1 nachtje slapen in Hobart om vervolgens morgen de bus te pakken naar het vliegveld. We vliegen morgen namelijk terug naar Melbourne om daar te gaan couchsurfen! Maar daar ga ik het de volgende x over hebben.
Nu ga ik vertellen hoe het wwoof avontuur was!

Ik had al wat verteld over het eerste adres bij Joe en Rosie. Rosie komt uit engeland en Joe komt gewoon uit nederland.
Op zaterdag nam Rosie ons mee naar de ' Salamanca Market' in Hobart. T was een leuke en gezellige markt en als je over de marktkraampjes heen keek zag je het prachtige heuvel landschap waar allerlei huisjes op waren gevestigt!
Op zondag 1 december was het officieel zomer! En wat ga je doen op de eerste officiële zomerdag? Juist, de kerstversiering opgehangen! We hadden de kerstboom neergezet en opgetuigd, en de woonkamer en keuken helemaal versierd met slingers en lampjes! Eigenlijk best raar omdat dat te doen terwijl buiten het gewoon 25 graden was:p
Nadat de klus geklaard was gingen Emma en ik een heerlijk rondje wandelen en genieten van de natuur.
Op maandag gingen we al vroeg op pad, we gingen namelijk naar" Bruny Island":) Bruny Island is bijna 100 km lang en we hadden in 1 dag bijna het hele eiland gezien! T was een hele leuke en gezellige ervaring:) Ik heb super veel foto's gemaakt en ook nog een duik genomen in het prachtige blauwe water. We zijn ook over een heuvel gereden van 571 meter hoog en ook vanaf daar genoten van het landschap:)
Woensdag hadden we onze backpacks ingepakt omdat we weer verder gingen met de reis. We gingen naar het plaatsje ' Oldina" in het noorden van Tasmanië. Toen we het volgende wwoofing adres hadden geregeld, wisten we niet dat Tasmanië zo groot was dat we zo'n 6 uur in de bus moesten zitten om daar te komen:p
Eenmaal aangekomen bij de familie Krabbe( bestaat uit de Australische Robin die getroud is met de Nederlandse Kees, en die hebben samen een acht jarig zoontje genaamd Alex( en die moet nog nodig opgevoed worden!)), en onze kamers hadden gezien gingen we als eerst onze kamers maar eens stofzuigen want dat was al een tijd niet gedaan! En het huis zag er verder ook niet zo schoon uit! Overal spinnenrage en troep. De borden waren niet schoon en de theedoeken zagen er ook niet zo fris uit:(
Emma en ik mochten koken en toen hadden we pasta gemaakt met wallaby vlees. Vandaag was dus de eerste keer dat ik wallaby had gegeten! T had een aparte eigen smaak, maar niet vies ofzo:p
De volgende ochtend moest er dus gewerkt worden. We liepen naar de schuur en daar stond een soort van golfkarretje, super grappig ding was het! Wij gingen met een big smile mooi met dat karretje achter de trekker aan naar het land toe om daar vervolgens te gaan werken. We waren op het heuvelachtige platte land aangekomen :p. Super mooi hoe alles netjes in de heuvels was gepland.
Rond 11 uur gingen we naar " Burnie" toe. Dat is ongeveer een 50 min rijden met de auto. We gingen naar het winkel centrum omdat Kees bloed ging doneren. Terwijl hij dat ging doen, gingen Emma en ik mooi winkelen:p Tijdens het winkelen begon het ineens heel hard te hagelen! Super raar, want het is zomer toch?! Maar t was natuurlijk wel weer super snel verdewen van de straat..
In de avond na het eten gingen we weer terug naar 'Brunie' pinguïns kijken. Rond de tijd dat de zon ondergaat,komen de pinguïns uit het water om hun kinderen te voeren. We hebben lang gewacht in de kou, maar t was het waard.De wilde pinguïns kwamen zo dichtbij.En daar heb ik natuurlijk ook een foto van weten te maken ;)
Op zaterdagavond gingen we met de familie Krabbe mee naar een kerst diner bij de buren die 800 meter verderop woonden. Ieder paar dat aanwezig was moest een salade,vlees en een dessert mee nemen. Er was genoeg voor iedereen en de keuze was reuze( en je wilt natuurlijk van alles wat proeven;p)
Zondag hadden we ons daggie uit:). We gingen met een picknickmand mee naar de 'Liffely falls' Het was twee uur rijden on er te komen.( Alles is zo ver weg.. )Het was een rivier met op verschillende plekken een waterval. En natuurlijk hadden we weer regen op ons uitje, maar t was niet zo erg want hierdoor waren de watervallen nog mooier:)
Op de terugweg gingen we een heerlijk ijsje halen bij de "Honey Farm Melita" . Ook al werkte t weer niet mee, t was een heerlijk ijsje ;p.
Eenmaal in de auto gestapt vroeg Kees of we nog een kijkje wouden nemen in een grot, ja natuurlijk willen we dat! Kees bracht ons naar de 'Marakoopa' grot. We kregen een rondleiding van ongeveer een uur. Het hoogtepunt van de rondleiding was het moment dat de gids het licht uit deed en dat we de glimwormen konden zien. Het hele " plafon" zat onder de mooie lichtgevende wormpjes. T waren net kleine sterretjes in de lucht maar dan groen en dichterbij:)
Op de maandagavond gingen we wallaby schieten! Eerst een keer oefenen in de tuin en later toen donker was gingen we op pad. Kees liet eerst even zien hoe en moest. Daarna mochten wij het proberen!
En onze missie is geslaagd! Emma en ik hebben er allebei één geschoten:) Weer een ervaring rijker!
Tijdens de jacht kwamen we ook een 'Tasmaanse Duivel' tegen. Hij vluchtte mooi voor ons uit dus konden we er achter aan rijden. Hij was de camera te snel af en ging schuilen in de schuur, en gingen wij dus weer verder met de missie:p
Eenmaal terug in de schuur hadden we wat lok eten neergelegd voor de Tasmaanse Duivel. Al heel snel had de duivel het eten geroken en kwam ie het eten halen. Op dat moment konden we toch nog een foto maken van de Tasmaanse Duivel:)

De afgelopen weken op Tasmanië zijn snel voorbij gegaan en zoals je kunt lezen hebben we superveel dingen gezien en meegemaakt:)
Op naar het volgende avontuur!
Liefs Astrid

• 11 December 2013 - 07:31

Tante Annet:

Super leuk om dit allemaal te lezen:)
    Geniet van al je avonturen!
    Groetjes uit het koude Nederland xx

• 11 December 2013 - 20:07

Jacqueline En Sylvana:

We hebben weer genoten van je reis verslag!
    Veel plezier daar het begint hier goed koud te worden