De oostkust van Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu De oostkust van Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu

De oostkust van Australië!

Door: Astrid Vis

Blijf op de hoogte en volg Astrid Vis

17 Februari 2014 | Australië, Cairns

Hee iedereen!

Mijn laatste blog is al een tijdje geleden dus ik moest maar weer eens een nieuwe schrijven.
Ik heb vanaf 2 januari echt super veel gedaan en gezien. Ik heb ook super veel mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. De tijd is voorbij gevlogen!
Maar waar moet ik beginnen?!
Haha
Ik zal het proberen om het kort en duidelijk te beschrijven:p

Ik zit nu in de bus naar Mackay. Dat is een plaatje die ik tijdens mijn reis langs de Oost kust heb over gelaslagen ivm een cycloon. Jaja, ik was super dicht bij een tropische cycloon. Ik vond t niet zo erg dat ik het plaatsje moest overslaan, maar ik heb een leuke ( naja,moet ik nog afwachten) baan gevonden en daarvoor moet ik naar Mackay reizen.
Hier blijf ik 1 nachtje en dan ga ik met de bus 6 uur land in waarts naar Clermont. En vanaf daar wordt ik opgehaald door me nieuwe baas. Ik ben zeer benieuwd waar ik de aankomende vier weken verblijf. Ik kom op een boerderij terecht met koeien en paarden. Dat is precies wat ik zocht!:)
En her is ook wel een heerlijk idee dat ik eve een maand lang niet hoef te sjouwen met me backpack en die dus ook niet de hele tijd moet in en uit pakken:p

Oké dat was dus mijn toekomst plan,dus wat heb ik nou de afgelopen 47 dagen gedaan?

Op 2 januari was ik dus naar Sydney gereisd met Emma. We hebben 3 nachten in Sydney geslapen en mooi even weer de toerist uitgehangen. We hebben Irene nog een X ontmoet! Super grappig om je nicht in Australië te ontmoeten :) En we hebben een oud klasgenootje van Emma ontmoet en we zijn toen gezellig naar de botenic gardens,Oprah House en naar de Harbour Bridge geweest. We hebben ook nog gezellig over een marktje gelopen.

Op zondag 5 januari zijn we naar Newcastle gereisd. Er waren wat problemen met het vervoer wat ons in de steek liet maar gelukkig is alles goed gekomen. Op de eerste dag in Newcastle zijn we naar het parkje en naar de Lighthouse gewandeld. Het was super mooi weer en leuke wandeling. We hebben in de avond ook nog afgesproken met 2 meiden die we al eerder hadden leren kennen. Gezelligheid dus.
De volgende dag gingen we een oplossing zoeken voor ons vervoer probleem wat gelukkig dankzij Emma gelukt is. We konden met iemand mee reizen naar Brisbane op de volgende dag. En ik had een couchsurf adres gevonden zodat we niet een nacht extra moesten betalen op een plek waar we eigenlijk niet meer wouden zijn. Jaja wat een teamwork;) haha
T was super gezellig bij t couchsurf adres. Hij was super aardig voor ons en we mochten ook de left overs van oud en nieuw lekker opeten :)
De volgende dag werden we opgehaald met de auto en naar Brisbane gebracht.
We waren ruim 12 uur onderweg in een normale auto met 5 personen en 5 backpacks ,lekker knus dus :p
We mochten bij de jonge man blijven slapen omdat we zo laat in Brisbane waren. En de volgende dag werden we netjes bij een hostel afgezet. Tijdens deze uren heeft Emma gesolliciteerd op een baan, en later kreeg ze te horen dat ze aangenomen was. Ze had verteld dat ze met iemand reisde en of ze dus ook geen werk voor mij hadden zodat we samen konden blijven. Eerst zag ij dat wel zitten maar na een nachtje slapen had ik t afgezegd en voor me zelf gekozen. Dus Emma ging mij verlaten. We hadden nog 1 dagje samen in Brisbane voordat ze weg ging.
We hebben weer heel mooi de toerist uitgehangen in Brisbane en een gezellig dagje gehad.
De volgende ochtend ( 9 januari) afscheid genomen van Emma en uitgecheckt in het hostel. Ik ging namelijk bij iemand thuis slapen om alles even rustig op een rijtje te zetten.
Vanaf nu was alles anders en stond ik er alleen voor. T was wel een eve slikken momentje, maar ik ben wel super blij dat ik voor me zelf heb gekozen:)

Op zaterdag 11 januari heb ik een lift gekregen van Brisbane naar Bayron Bay. Onderweg zijn we op verschillende plaatsen gestopt om zo de mooie plaatsen te zien. De ene laatste stop was bij de Lighthouse van Bayron Bay. Hier had je een super mooi uitzicht over land en zee. En ook hier heb ik de eerste wilde dolfijnen ij Australië gezien. En ook konden we schildpadden en pijlstaartroggen spotten. Super leuk en mooi!
Op deze avond hadden ze een bbq in het hostel waar ik Henning heb leren kennen. Een super aardige jongen waar ik veel mee optrok in de drie dagen dat ik in Bayron was. We zijn uit geweest,overdag naar het strand,hebben gebbq in het park.....Super leuke tijd gehad in Bayron met super mooi weer!

Op 14 januari ging ik naar Surfers Paidise, en niet om te surfen maar om naar Sea World en om naar Movie Word te gaan.
Ik had een jongen ontmoet in Bayron die wel met me mee kon,maar helaas was hij ziek geworden en moest ik alleen naar de parken.
Ik was op zaterdag 18 februari naar een paarden race geweest met allemaal renpaarden. Ik heb hier op een paard gewed maar helaas niets gewonnen. Ik heb hier super aardige Australische mensen ontmoet en een gezellig dagje gehad met nieuwe ervaring:)

Op zondag ben ik weer terug naar Brisbane gereisd. Ik wou namelijk graag naar de Australische zoo van de krokodillen hunter Steve Irwin.
T was mooi weer en ik heb genoten. Ik heb deze dag doorgebracht met drie jongens die ik in de toekomst tijdens mijn reis iedere x weer tegenkwam :)

Op woensdag 22 januari ging ik naar Noosa. Ik heb genoten in Noosa. Super leuke kamer genoten en een hele mooie omgeving. Ik heb echt een super lange wandeling gemaakt op 23 februari. Maar t was het waard! Iedere x was het een verassing wat voor uitzicht ik zou krijgen.

Op vrijdag 24 februari ben ik naar Harvey Bay gereisd. Hier was niet zo veel te doen want dit is een connectie tussen Fraser Island en normaal land. Maar gelukkig was er al iemand die ik al kende en hebben we mooi even bij gepraat:)
De volgende dag mooi wezen rondhangen in het shoppingcenter en in de avond de briefing over Fraser Island. Vervolgens eten gekocht voor op het eiland voor de komende drie dagen.
Op zondag 26 januari gingen we al vroeg richting Fraser Island.
Het weer was niet helemaal perfect voor deze tour maar ik heb wel genoten van de uitzichten die we hadden.

Op woensdag 29 januari naar 1770 gereisd. Hier niet zo veel gedaan omdat er een cycloon was in Rockhampton, en we dat ook in 1770 mochten meekrijgen. Ik hier hier gezellig binnen in het hostel spelletjes gespeeld en nieuwe mensen leren kennen zoals Geert uit Nederland. We hebben een paar potjes geschaakt en hij kon het niet zo gemakkelijk winnen van mij. We zijn samen door de storm ook buiten geweest want ja, ik wil toch wel wat zien van 1770.
We hebben na dat we een rondje hadden gewandeld een rondje met de auto gereden. Want Geert had een auto dus op deze manier konden we nog meer zien van 1770 met storm. We waren heerlijk uitgewaaid:p

Op vrijdag 31 januari ben ik naar Rockhampton gereisd. T regende de eerste dag nog wel veel, maar gelukkig was het de tweede dag droog. In Rockhampton is er eigenlijk niet zo veel te doen, maar er is 1 ding wat je hier moet doen en dat is steak eten. Dus dat heb ik gedaan. Rockhampton is de vlees stad van Australië. Ik heb wel 4 van die grote vrachtwagens met koeien gezien. Er zijn ook rodeo's in deze stad,maar niet toen ik er was.

Op maandag 3 februari aangekomen in Airlie beach. Ik heb mooi een rondje gelopen en de stad verkend. Savonds heb ik gezellig kaartspellentjes gespeeld met me kamer genoten. De volgende dag klaar gemaakt voor de whitsunday. Om 2 uur moest iedereen zich melden bij de haven.
T was een leuke kleine groep wat mee ging, en er waren ook twee mensen die ik al kende van de Fraser Island tour.
We zaten op een zeilboot en als je wou mocht je helpen met bijv het zeil goed doen of met sturen.
Op de eerste avond hadden we een super mooie zonsondergang en de volgende ochtend een mooie zonsopgang. Op de tweede dag waren we naar white heaven beach gegaan en wij waren de eerste die onze voetafdruk op het strand mochten zetten. Het was een super mooi strand met een mooie zee.
Na daar 2 uurtjes kunnen genieten zijn we door gezeild naar 2 verschillende snorkel plaatsen. Super leuke ervaring. Wij lagen in het water en de schipper gegooide allemaal brood naar ons zodat de vissen superdicht bij kwamen. Super grappig hoe sommige meiden daar op reageren als een vis net iets te dicht bij komt :p haha
De volgende ochtend gingen we opzoek naar schildpadden. En natuurlijk ga je ze dan achtervolgden en aanraken! Super leuk om zo dichtbij een schildpad te zwemmen :) Voelde me als een vis in het water! Haha
We hadden super veel mazzel met het weer want de cycloon was nog niet zo lang weg en was er een grote kans op bewolking enzo. Maar gelukkig hadden we mooi zon:)

Op vrijdag 7 februari ben ik naar Magnetic Island gegaan. Hier heb ik 3 nachten in een tent geslapen. Weer een ervaring rijker:p
Magnetic Island was een mooi eiland met super veel rotsen waarvan ik nog steeds niet weet waar ze vandaan komen. Ik heb op 1 dag gewandeld en op een andere dag paard gereden en een tour gedaan waar je de wild life kon vast houden. Dit was interessant en leuk:)
Op maandag 10 februari heb ik in de vroege ochtend mijn tent weggegooid en terug gegaan met de ferry naar het vaste land. Ik kwam in de stad Townsville. Hier heb ik 3 uurtjes gewandeld om de stad te verkennen. Ik ben naar het strand geweest en ik heb de Caslte Hill beklommen. Vanaf de top had ik een mooi uitzicht over de stad en het water en kon je in de verte Magnetic Island zien omdat het helder weer was:)
Na deze intensieve activiteit ben ik de bus ingestapt naar Mission Beach.
Ik kwam in een super leuk hostel terecht. Ze hadden gratis tripjes voor wandelingen en een rondje met de shuttle bus door de plaats. Op de eerste avond hadden ze een quiz voor iedereen die mee wou doen. Dit was grappig en gezellig.
De volgende dag de locatie verkent, alleen een beetje jammer van de regen die er was. Maar gelukkig was het de volgende dag het weer beter met een andere wandeling.

Op woensdag 12 februari ben ik naar cairns gereisd. Ik kwam om half 9 in het hostel aan. Ik heb deze avond gezellig met me ouders geskyped.
De volgende dag had ik een missie, en dat was een baan zoeken. Gelukkig had ik redelijk snel iets gevonden wat ik zocht :) ik was super blij! En nog een halve dag over om de stad te verkennen. Ik heb toen met die Nederlandse jongen die ik in Harvey bay ook zag afgesproken want hij was al een tijdje in Cairns. We hebben toen een stukje gewandeld en bij gepraat. Later moest hij naar zijn werk en heb ik nog verder gewandeld langs de haven en me zelf op een wel verdiend ijsje getrakteerd:)

Op vrijdag 14 februari ging ik op een boot met ongeveer 100 man naar de. Great Barrier Reef. En wat was het mooi weer! T was de afgelopen 2 weken alleen maar regen en bewolkt maar nu was het super mooi weer. T duiken met een zuurstof fles was ook een leuke ervaring, alleen jammer dat ik verkouden was en dat me oren het daardoor niet zo leuk vonden. Maar ook het snorkelen was mooi, alles was gewoon zo dicht bij. En ik had ook nog een helikopter tour, was ook super mooi. Ik kon het koraal gemakkelijk door het mooie blauwe water zien. Weer een super leuke ervaring:)
Na het varen heb ik nog een drankje gedaan met een paar mensen die ik op de boot heb leren kennen,en in de avond gingen we gezellig uit. En op deze avond afscheid genomen van de jongens die ik in de zoo had ontmoet.T was een geslaagde dag met super mooi weer. ( En ik was zo bang voor regen..)

Op zaterdagochtend 15 februari heb ik een tour gedaan naar Cape Tribulation. Onderweg zijn we hier en daar gestopt voor wandelingen en uitzichten. Ik heb 1 nachtje in Cape Tribulation geslapen. T was hier super rustig maar wel gezellig met de twee mensen die met mij in de zelfde positie zaten :p Ik heb hier heerlijk kunnen uitrusten.
De volgende dag werd ij weer opgehaald en gingen we krokodillen spotten in een meer. Ik heb nu dus een echte wilde krokodil gezien van 3 meter afstand :)
Rond 6 uur was ik weer terug in Cairns.

En op maandag 17 februari om 00:25 vertrok mijn bus van Cairns naar Mackay. Ik arriveer in Makay rond 1 uur in de middag.. Vandaar dat ik alle tijd had om me blog te schrijven;p
Ik heb alleen een beetje moeite met me foto's maar ik zal straks kijken wat ik miss in het hostel kan regelen. En anders geduld hebben tot dat ik weer terug ben in Nederland;)

Zo dit was het dan zo'n beetje, ik denk dat je nou weer helemaal bij bent en waarschijnlijk duurt t weer een tijdje voor een volgende.

Liefs Astrid

  • 17 Februari 2014 - 09:33

    Emma:

    Hee as,
    Wat superleuk om te lezen!
    Wel raar he, zo zonder elkaar. ;)
    Ik kijk ernaar uit om je over 4 weken ongeveer weer te zien!
    Liefs emma

  • 17 Februari 2014 - 09:34

    Anita:

    Wooooww wat heb jij veel gedaan en beleeft! Super gaaf :) Benieuwd naar je volgende verhalen! Liefs Anita x

  • 17 Februari 2014 - 09:59

    Astrid Vis :

    Ah gelukkige is het leuk om te lezen:) Ik heb er ook wel wat tijd in gestopt :p
    Was wel in het begin een beetje wennen dat ik alleen was, maar volgens mij is alles goed gegaan voor zo ver:)
    Ja, ik denk dat jij eind maart de primeur krijgt op de foto's!
    haha!
    Ja ik ben zelf ook benieuwd wat ik de volgende x hebt te vertellen :)
    X

  • 18 Februari 2014 - 13:48

    Ria:

    Hoi Astrid,
    Wat gezellig om toch steeds op de hoogte te blijven van jou belevenissen.
    Je kan het toch ook niet allemaal onthouden om het later te vertellen.
    Knap van je, dat je voor jezelf hebt gekozen en er alleen verder op uit bent getrokken.
    Veel plezier met je baan tussen de paarden en koeien.
    Groetjes Ria

  • 18 Februari 2014 - 15:16

    Ome Gerard:

    hallo Astrid.
    wat een verhaal allemaal.
    en wat een belevenissen.
    leuk om het allemaal te lezen.
    veel plezier daar.
    groeten tante Annet en ome Gerard.

  • 18 Februari 2014 - 20:05

    Hans:

    hoi as mooi verhaal en mooi dat het goed met je gaat veel plezier gr hans

  • 18 Februari 2014 - 21:28

    Tine:

    Hoi Astrid,
    Wat een geweldig verhaal en wat een mooie belevenissen. Je doet echt van alles!! Je ziet zo wel wat en leert ook veel nieuwe mensen kennen. En nu werken met paarden, ook iets waar je hart ligt. Ik wens je nog een super mooie tijd met veel mooie verhalen.
    Liefs Tine.

  • 19 Februari 2014 - 17:35

    Mama:

    hoi as,
    wat een belevenis ,je maakt heel wat mee. en je leert goed voor je zelf te zorgen .

  • 19 Februari 2014 - 17:35

    Mama:

    hoi as,
    wat een belevenis ,je maakt heel wat mee. en je leert goed voor je zelf te zorgen .

  • 20 Februari 2014 - 18:18

    Janet:

    Hai astrid
    Ben nog niet zo op de hoogte van Facebook en blogs en dit alles maar heb je verslag gelezen. Wat een super ervaring, ik ben er eens 5 weken geweest dus heb alles met een flits gezien. Je maak genoeg mee en heb er een ervaring bij voor het leven. Geniet er van dan kan je er heel lang op teren bij terug komst wat op zich wel weer een lekker vooruitzicht is maar toch ook een beetje zal tegen vallen, dan moet alles weer, en gaat tijd weer mee spelen. Dan hoor je niet meer, no worry's mate.
    gr janet OWF

  • 02 Maart 2014 - 16:40

    Tante Elly:

    Hallo Astrid, Wat geniet jij daar in dat verre Australie. Super voor jou. En wij, hier in Nederland, genieten een klein beetje mee. Want wat wij lezen is natuurlijk lang zo mooi niet als al dat alles in het echt te zien. En Astrid, bedankt voor de kaart.
    Tante Elly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Hi

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2014

Tentoonstelling op zondag 8 juni!

20 Mei 2014

Nog 1 Weekje

05 Mei 2014

10 weken later....

17 Februari 2014

De oostkust van Australië!

02 Januari 2014

Couchsurfen in Melbourne!
Astrid Vis

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 6525

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 26 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: