:) - Reisverslag uit St Kilda West, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu :) - Reisverslag uit St Kilda West, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid Vis

19 November 2013 | Australië, St Kilda West

Hee!
Vandaag weer een nieuwe blog:)

Deze week heb ik me nicht Irene ontmoet in Sydney! Het was echt super leuk. We gingen met de Ferry naar "manly" en daar zijn we zijn het "Manly Beach" gelopen en hebben daar heerlijk gezeten bij het strand. Vervolgens gingen we een lekker stukje wandelen en kwamen toen uit op hoge rotsen met daaronder water. We hadden heel mooi uitzicht over het water.
Vervolgens zijn we weer terug gelopen en hebben we weer de Ferry terug gepakt.
Voordat we de volgende activiteit gingen doen gingen we eerst onze oma verassen! We gingen haar bellen:) Het duurde maar kort maar oma's dag kon niet meer stuk!
We zijn daarna naar de " Sydney Tower Eye " geweest en hebben we genoten van Sydney vanaf het hoogste gebouw van Sydney. Het was al wat later dus het begon al wat donkerder te worden buiten ,maar al die lampjes overal in Sydney waren super mooi.
Na dit prachtige lichtjesfestijn hebben we afscheid genomen van Irene.

De volgende dag zijn we naar de" Chinese garden of friendchip" geweest, het was een hele mooie tuin met een vijver vol karpers en planten.
In de avond hadden we een kroegen tocht in Sydney! Het heel gezellig en iedereen die weer hadden leren kennen via "wrok& travel "waren er. En we kregen natuurlijk gratis drankjes ;)
De volgende ochtend ging de wekker vroeg want we gingen en uitstapje maken naar de "Blue Mountains".
De reisgids heette Smokey en had van alles te vertellen :p
We gingen eerst em wandeling maken naar de onderkant van de water val. t was een hele mooie wandeling maar wel zwaar. Eerst de trap af naar beneden, waterval bekijken en toen weer de trap op. Er ging ook wat ouder stel mee maar die hebben het gelukkig gehaald:) t was prachtig weer en we hebben mooie foto's kunnen maken :)
Daarna zijn we met z'n alle gaan lunchen in een parkje. Vervolgens gingen we naar de plaats "Leura". Daar zijn we via de “Blue Mountains” naar beneden gelopen.
Eenmaal beneden kregen we te zien hoe we weer naar boven gingen. T was een soort van achtbaan maar dan anders! T was heel gaaf! We waren zo weer boven.
Vervolgens zijn we gedropt in een hostel vlak bij de “Blue Mountains”. Waar ik vervolg heerlijk 12 uur hebt geslapen. Ik had vast nog wat in te halen...
De volgende dag heeft het alleen maar geregend wat erg jammer was want we wouden nog wel een rondje wandelen door de bergen :(
En wat ga je meestal doen op een regenachtige dag? Juist; een film kijken. & toen hadden we besloten om een film te gaan kijken was er al een jonge en film aan het kijken. Dus Emma en ik gingen mee kijken, maar t was geen film wat we zelf zouden uitkiezen. De film heette "The New York Gans". Als je weet waar die over gaat dan weet je waarom we die zelf nooit zouden hebben uitgekozen. Maar we hebben wel de hele film afgekeken :)
Vervolgens zijn we weer terug naar Sydney gegaan om ons voor te bereiden op surf camp .

Surfcamp!
Emma en ik sliepen in een kamer met 3 Nederlandse jongens, een Belg en een Franse jongen! Die Franse jongen kon amper Engels ( en ik dacht dat ik slecht was..). Met die anderen kon ik gewoon gezellig mee praten :)
De hele groep bestond uit zo'n 94 mensen en we kregen les in groepen van 14 mensen. De zeven mensen uit onze kamer en 7 mensen uit een andere kamer. Die 7 andere mensen waren 6 Belgische meiden en 1 Engelse jongen! Dus veel gezelligheid in de lessen :)
Er werd verder goed voor ons gezorgd op surfkamp, we kregen genoeg eten en drinken!
De eerste dag was het koud! T regende de hele dag en je kon je moeilijk opwarmen na de koude surfles. Maar gelukkig waren de dagen er op veel beter weer:)
Op de laatste avond waren we nog eve mooi naar het strand geweest met de groep. Het was mooi en helder weer dus we konden mooi naar de sterren en de maan kijken.
De volgende dag hebben Emma en ik na de surferles de omgeving even bekeken en dus een dichtbij zijnde berg bewandeld.

Op vrijdag waren we om 6 uur terug in Sydney en om 8 uur vertrok onze nachtbus naar Melbourne.
De volgende ochtend om 8 uur waren we in Melbourne gearriveerd. Een nieuwe stad waar weer van alles is te beleven.
We konden ons pas om 2 uur inchecken dus hadden we veel tijd om in te vullen.
We gingen de winkel zoeken en een open Wi-Fi plek om zo onze tijd te doden op het internet.
Na het inchecken en onze spullen hadden uitgepakt gingen we een rondje met de gratis tram die door het centrum van de stad rijd. Op deze manier hebben we de halve stad al gezien.
De volgende dag gingen we eerst naar de " Queen Victoria " markt. Dat was een soort van zwarte markt maar dan anders. Vervolgens hebben we een tour gewandeld door de stad van drie uur.

De volgende dag hebben we onze spullen weer ingepakt en zijn we naar " St Kilda" gegaan om te logeren bij een vriend van Emma:) We waren die zelfde avond nog gezellig naar de pier gelopen om de zonsondergang te bewonderen.

Wat we de deze week verder gaan doen is nog onduidelijk, maar we vermaken ons hier goed :).

Volgende week maandag gaan we met het vliegtuig naar Tasmanië om daar te gaan werken in ruil voor eten en accommodatie. We hebben twee verschillende adressen waar we kunnen verblijven op het eiland. De een op het noorden van het eiland en de ander op het zuiden van het eiland. Op deze manier krijgen we meer te zien van het eiland want de gene waar we verblijven laten ons de mooie plekken zien bij hun in de buurt.

Dit was tot zo ver wat ik heb beleeft :)

Liefs van uit Australië!

• 20 November 2013 - 09:34

Tine:

Hoi Astrid,

Het heeft even geduurd voor ik je gevonden had! Maar dat was uiteindelijk sneller gelukt als ik verwachte.
    Wat leuk je verhalen te lezen! Fijn dat jullie zo genieten en veel van Australië zien en ook veel mensen ontmoeten. Ook super dat je met Irene op pad was. Leuk hoor en idd oma haar dag kon niet meer stuk! Hier verder alles goed. Oma had wat loop problemen, maar dat lijkt weer de goede kant op te gaan.
    Jullie inmiddels al werk gevonden of is dat toch nog lastig? Hopelijk gaat het lukken.
    Nou geniet er lekker van en pas goed op elkaar.
    Liefs Tine