De eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Astrid Vis

06 November 2013 | Australië, Sydney

Hee!
Hier mijn eerste verhaal op mijn blog.
We zijn nu al een week van de Nederlandse bodem dus laat ik maar eens beginnen bij het begin ;)

Op dinsdag ochtend begon de reis, we vlogen van Schiphol naar Dubai. Het vliegtuig was een zeer groot luxe vliegtuig met 2 verdiepingen. We konden films kijken en t eten was lekker. Er was ook een aardige stewardess die gezellig met ons op de foto gingen.
Eenmaal aangekomen op Dubai moesten we met de metro naar een andere gate. Het vliegveld was een heel mooi vliegveld! Daar kan Schiphol nog wat van leren! ;)
Het vliegtuig van Dubai naar Singapore was even luxe maar minder groot.
We vlogen in de nacht en we hadden daardoor heel mooi uitzicht bij het opsteigen. Allemaal verlichten straten en in de zee allemaal verlichte boten!
In de middag landen we in Singapore. Bij de douane kreeg ik me eerste stempel in mijn paspoort!:) Op het vliegveld wachte er een reisgids op ons. Ze hete ons van harte welkom en begeleide ons naar de bus die ons naar het " Royal " hotel bracht. Toen we het vliegveld verlieten en buiten kwamen merkte we hoe lekker warm het was!
Onderweg vertelde de reisgids allemaal feitjes en tips over Singapore.
Toen we ons in het hotel geïnstalleerd hadden gingen we in het zwembad zwemmen. Nu kan ik zeggen dat ik in Singapore gezwommen heb!
In de avond gingen we met de hele groep eten in het nabij gelegen winkelcentrum.
We wouden wat lokaals eten, dus werd het eten met stokjes wat mij raar genoeg ging het mij redelijk goed af:)
De volgende ochtend hadden we met de hele groep afgesproken om samen te ontbijten. Het ontbijt was zeer goed te doen! Een lopend buffet van fruit tot geroosterd broodjes en cakejes.
Na het ontbijt hebben we onze backpack weer ingepakt en hebben na het uitchecken een uur lang met ons backpack op ons rug een rondje gelopen door het winkelcentrum om eve te ervaren hoe dat was.
Om 1 uur gingen we weer met de reisleidster een Citytour doen .
Eerst gingen we naar " Little India". Er waren allemaal kraampjes met Indische spullentjes en je kon er een Henna tattoo laten zetten. Toen was het nog warm én zonnig, maar onderweg naar de "Thain Hock Keng Temple" begon het toch hard te regen! Maar gelukkig waren ze voorbereid en hadden ze paraplu's in de bus.
Na de tempel gingen we naar de " National Orchid Garden" en t rengende nogsteeds hevig. Maar dat mocht de pret niet drukken dus de paraplu's mee de tuin in mooi plantjes kijken.

Half 6 waren waren we weer op het vliegveld en bij het inchecken kwam er wat spanning omdat Emma's visum niet goed was. De medewerkers gingen contact zoeken met Australië en een half uur later wisten ze meer.
We gingen teon naar de personeels kanine om daar wat te gaan eten. Er liep daar van alles kwa personeel!
& gelukkig kregen we goed nieuws van de medewerkers bij de ingechekbalie dat Emma gezellig mee mocht :)
Dit keer in een iets minder luxe maar we hadden niets te klagen.
Helaas was het bewolkt toen we vlogen dus wad er niet zo veel aan om naar buiten te kijken.
We kwamen half 7 in de ochtend op Sydney aan en we hadden nog een hele dag voor ons, maar eerst door die o zo zeer strenge douane heen wat achteraf niet zo streng was! We hoefden onze handbagage niet eens door een scan te doen en ik mocht me stroopwafels ook gewoon mee het land in nemen. We werden eerst naar ons hostel " Wake Up" gebracht maar we konden nog niet inchecken omdat het nog zo vroeg was. Dus we lieten onze tassen achter en gingen we naar de Subway een lekker broodje halen.
Vervolgens gingen we kijken waar de supermarkt was want dat is altijd handig om te weten;)
Vervolgens gingen we met de metro naar ' Sircular Quay Station" .vanaf daar hebben we de " Oparah House" en de Harbour Bridge gezien. We hebben toen nog even mooi bij het water gezeten.

Zaterdag 2 november:
Vandaag waren we naar het bekende " Bondi Beach" geweest.
Toen we onderweg naar het de bus waren zagen we dat er veel rook in de stad hing. Dat was dus rook van de branden in de bossen. Er reden ook veel brandweerauto's heen er weer. Later hoorde we dat dat kwam omdat de rookalarmen in gebouwen op de rook buiten reagereden waardoor het alam af ging.
Er was op deze dag een surfwedstrijd bezig dus nu weten we hoe dat er aan toe gaat. T water was kouder dan verwacht maar als je eenmaal door was, was het water prima.

Zondag 3 november:
Vandaag hebben we met de goep een trein gepakt naar het "Symbio Wild Life Park " om daar onder andere leuke foto kiekjes te maken met de kangaroo;) En we mochen ook reptielen aaien :P
Als avond eten gingen we lekker gezellig pannenkoeken bakken met de groep..
In de avond hebben we naar een nieuw hostel gezocht omdat we geen extra nacht in het hostel konden blijven.

Maandag 4 november:
7 uur ging de wekker, omdat we ons eerst wilden inchecken in het nieuwe hostel " Easy Go Backpackers" voordat we al hadden uitgecheckt in het oude hostel en in 9 uur hadden we een oriëntatie op het " wrok end travel " bureau. bij deze oriëntatie kregen we onze bankpas en hebben we een weekje surfcamp geboekt.We gaan volgende week de hele week surfen dus dat wordt spierpijn krijgen!

Dinsdag 5 november:
Vandaag hebben we allemaal dingen proberen te regelen voor werk en verblijf voor de aankomende 2 maanden maar dat was erg lastig. We hebben nu wel een leuk tripje geboekt naar de " Blue Mountains " waar we een nachtje blijven slapen.Ben benieuwd!

Liefs Astrid

• 06 November 2013 - 06:56

Ilse:

Hoi as,
    Leuk om even van je te horen/lezen.
    Ik zei toch al dat je gewoon alles kon importeren,zolang je het naar aangeef ;).
    Geniet er van en als je tips wilt weten hoor ik het wel.
    Groetjes xo

• 06 November 2013 - 08:30

Mike:

hey astrid,

wat leuk dat het allemaal ook zo lekker verloopt..
    ik heb het al gezegt maar ik ben zeer jaloers hoor haha
    veel plezier en succes daar nog en we wachten de mooie verhalen af....

groetjes uit nederland,
    mike

• 06 November 2013 - 14:12

Jacqueline:

Leuk om zo te volgen wat jij daar allemaal beleeft.Geniet er van!!!

groetjes uit Wijdenes
    Jacqueline

• 06 November 2013 - 20:33

Oma Smits:

Hoi Astrid,
    Leuk om je blog te lezen, blijven wij toch nog een beetje op de hoogte over je avonturen in het verre Australie. Wij zijn gisteren ook de verjaardag van je zus geweest, jij ook nog maar gefeliciteerd met haar verjaardag.
    Tot ziens, wij kijken uit naar je volgende blog.

Groetjes,
    OMA smits.

• 06 November 2013 - 22:30

Esther Schoon:

Hoi Astrid, leuk om te lezen hoe jullie deze verre reis beleven. Veel plezier en geniet ervan.

• 07 November 2013 - 11:33

Anita:

Super leuk om te lezen! Geniet van al je avonturen!