Couchsurfen in Melbourne! - Reisverslag uit Oakleigh South, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu Couchsurfen in Melbourne! - Reisverslag uit Oakleigh South, Australië van Astrid Vis - WaarBenJij.nu

Couchsurfen in Melbourne!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid Vis

02 Januari 2014 | Australië, Oakleigh South

Hee!
Hier weer een nieuwe update van onze reis!
Maar eerst wil ik iedereen een gelukkig Nieuwjaar wensen :)
Ik ga het hebben over onze couchsurf ervaringen  wat we de afgelopen 3 weken hebben gedaan.

Op donderdag 12 december hadden we het vliegtuig vanuit Hobart terug naar Melbourne.
Van af het vliegveld gingen we met de bus naar het centrum van Melbourne, waar we met Aiden hadden afgesproken. Bij Aiden bleven we 6 nachten slapen. Aiden was heel lief voor ons. Hij woont op een mooie locatie vlak bij het centrum van Melbourne. We konden van af zijn huis makkelijk naar de tram of trein lopen om ons naar het centrem te laten vervoeren. Ook was St Kilda op een mooie loopafstand bij ons vandaan.
Op de vrijdag avond gaf een vriendin van Aiden een afschijdsfeestje omdat ze binnenkort ging verhuizen, omdat ze een nieuwe baan had aangenomen. Emma en ik mochten ook mee naar het afscheidsfeestje en hebben hier de vrienden van Aiden ontmoet. We gingen eerst gezellig een drankje doen in het " Gin Palace".  Vervolgens gingen we lekker eten bij een Dumplings restaurant. Hier zetten ze dan allerlei kleine Chinese hapjes neer op de tafel en kun je eten wat je lekker vind. Na het eten zat voor  iedereen de avond er toen al weer op, maar Emma en ik waren nog niet moe, dus wij gingen nog kijken wat er nog meer te doen was op de vrijdag avond. We hadden met iemand afgesproken die we in de bus(van het vliegveld naar  het centrum van  Melbourne) hadden ontmoet.

Op zaterdag kregen we een kleine rondleiding van Aiden door Melbourne. We liepen over het " Federaction Sqaure", dat is een groot plein waar stoelen staan die je kunt pakken om heerlijk in de zon te gaan zitten en waar je les kon krijgen in bijvoorbeeld stijldansen en waar er natuurlijk eettentjes stonden. Overal waar je keek zag je mensen in kerstkleding lopen! Het was super grappig, sommige waren super gek gekleed en liepen gewoon zo over het plein. Ze waren vast onderweg naar een kerstfeest.
Het hoogte punt was de "Botenic Gardens". Het was een super mooie wandeling door deze tuin. Het was super mooi weer en we hebben heerlijk kunnen genieten van de natuur.

Op zondag kregen we nog een kleine rondleiding door de stad voordat we naar het "Plot festival" gingen. We waren naar "Melbourne Now" geweest. Dat was een gebouw vol met kunst. Super veel verschillende dingen, van schilderijen tot een echte disco dansvloer die van kleur veranderd. Nadat we wat hadden gegeten gingen we naar t festival. Het festival was binnen, terwijl ik juist buiten festivals ben gewend. Er waren twee stages in het ene gebouw, en als je naar de derde stage wilde, dan moest je het gebouw uit, over de staat lopen voor zo'n 6 minuten naar een ander gebouw. Het was erg rustig op het festival, maar even goed leuk en weer een ervaring rijker.

Op maandag hadden we met Jess afgesproken in St Kilda. We hadden haar leren kennen op Surfcamp en we kwamen haar tegen op zondag tijdens de rondleiding. We hadden een wandeling gemaakt naar de St Kilda pier en we kwamen een zwervend winkelwagentje tegen en we konden het niet laten om hier in te gaan zitten en leuke foto's te maken :P

Op dinsdag namen we afscheid van Aiden en gingen we naar ons nieuwe adres. We kwamen terecht bij vier jongens die samen 1 huis delen. De jongens zijn tussen de 22 en de 24 jaar oud en ze zijn super aardig! Emma en ik mochten in de woonkamer slapen en kregen allebei een apart 2 persoons bed/bank. Twee van de jongens hebben geen werk en de ander " werkt" thuis en de vierde werkt een aantal uurtjes. Dus ze zijn vaak thuis en was hier super gezellig! Er komen ook elke dag wel vrienden van hun langs waar we ook een gezellig een praatje mee kunnen maken. Ook werden we meegenomen naar hun vrienden. Super leuk. Zo hadden we dus een zwambad bbq party bij iemand thuis!
De jongens hadden ons ook meegenomen naar "Mount Dandedong". Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de stad en omstreken. We gingen savonds heen, waardoor we de verandering van overdag naar avond konden zien.
We waren ook naar het strand geweest met de vrienden van je jongens om een leuke merry x-Mass foto te maken. Het is een super leuke foto geworden met deze super aardige jongens.  We hebben super veel films bij deze jongens thuis gekeken en we zijn ook naar de bios geweest om de " Hobbit 2" te bewonderen. De film gingen ze afspelen zonder een break, dus t was een lange zit :p
We hebben ook een perfecte roof gepleegd :p. Op een avond gingen we bij 1 van de jongens zijn ouders langs en die waren niet thuis op dat moment, maar die hadden de avond er voor een kerst diner gehad. En wij gingen met 5 personen de koelkast leeg halen! Er was van alles lekkers over van fruitsalade, salade tot fruitcake....... :)
Op kerst avond gingen we met de auto richting ' Philips Island". We gingen toen kamperen boven een berg vlak bij Philips Island. We hadden prachtig uitzicht over de omgeving. Aan de ene kant water en aan de andere kant was het heuvelachtig en verder op zag je de stad. We konden hier ook van de zonsondergang genieten. Later hadden we een kampvuurtje gemaakt, drankje er bij,super gezellig! En toen lekker slapen in de tent.
De volgende ochtend hadden we de tent weer ingepakt en lekker gegeten. Toen gingen we weer onze weg weer vervolgen naar " Philips Island".  We hebben een super leuke eerste kerstdag gehad op Philips Island! We hadden gelukkig super mooi weer. We hadden de jetski mee en we konden daar 2 "donuts"  aan binden zodat we met twee personen tegelijkertijd lol konden hebben :)
We gingen ook een tocht maken op de jetski om Philips Island te bewonderen van het water. T was weer super mooi. T was een kerst om nooit te vergeten :)

Op zondag 29 december gingen we om half 10 in de ochtend naar "Macs Cove". Dit is een plaatsje vlak bij "Mendsfield". We sliepen in een huisje die nog in de bouw was. Er was geen water, wc, douche en geen elektriciteit, maar alleen een generator om de muziek te kunnen af te laten spelen. We hebben hier in de middel of nowhere voor 3 nachten geslapen en we hebben hier een super tijd gehad. Lekker gezellig tot laat om het kampvuur zitten en overdag lekker genieten bij een dichtbij gelegen meer. Emma en ik hebben hier ook mogen
waterskiën! Super gaaf! En de sterren in de nacht, ik kan er wel uren naar kijken,super mooi!!
Oudejaarsavond was natuurlijk het hoogtepunt. T was een gekkenhuis! Super gezellig! En ze wouden ook vuurwerk afsteken, maar bij de eerste ging het al mis, en begon er een klein brandje te ontstaan.. Gelukkig waren ze er op tijd bij en is het geblust met het drinken wat men op dat moment vast had :P.
Op 1 januari waren we weer terug bij het huis van de jongens. We gingen even een wasje draaien en hebben ons weer heerlijk opgefrist voor het volgende avontuur. We gaan namelijk vandaag 2 januari weer terug naar Sydney en op 4 januari gaan we naar Brisbane om zo onze reis te vervolgen naar Cairns.
Ik hoop dat ik niets vergeten ben, we hebben ook zoveel meegemaakt & ik ben benieuwd wat we in Brisbane gaan meemaken :)
Liefs!!

• 02 Januari 2014 - 09:00

Joke Roelofsen:

Hoi Astrid,

Leuk om zo die verhalen van jouw te lezen. Heb je ook nog een nieuwjaarduik genomen daar.
    Ze zouden het daar wel niet kennen. Dus dan had je nieuwe traditie kunnen opzetten.
    Veel plezier nog de komende weken daar.