Nog 1 Weekje - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Astrid Vis - WaarBenJij.nu Nog 1 Weekje - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Astrid Vis - WaarBenJij.nu

Nog 1 Weekje

Door: Astrid vis

Blijf op de hoogte en volg Astrid Vis

20 Mei 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hee ierdereen!
Bedankt voor de reacties op mijn vorige blogs (erg leuk om te lezen).

Het is nu twee weken geleden dat ik mijn vorige blog heb geschreven. In deze twee weken hebben Emma en ik natuurlijk niet stil gezeten! We zijn van Denpasar via Java,Jakarta en Maleisie naar Thailand gereisd! We hebben super veel uren in bussen, taxi's, treinen en vliegtuigen gezeten!b(naja, meer gewacht op het vliegveld dan in ut vliegtuig). Nu hebben we nog maar 1 weekje over na 7 fantastische maanden! We hebben een super leuke tijd gehad die we nooit zullen vergeten en meenemen in onze toekomst:)
Oke, wat we allemaal hebben gedaan in de afgelopen 2 weken. We zijn van Denpasar naar Malang op Java gereisd. Dit was ongeveer een 11 uur durende busrit. Het was een spannende busrit, omdat het voor mij de vraag was: of ze niet mijn bagage uit het ruim hadden gehaald om er mee vandoor te gaan. Gelukkig heb ik al mijn bagage nog . Toen we in Malang rond 6 uur in de ochtend waren aangekomen, kwamen we er achter dat de boeking niet was door gekomen. Hierdoor moesten we wederom een paar uur wachten....Gelukkig was alles als nog goed gekomen. Nadat de boeking bevestigd was konden we dan ook snel de kamer in om onze tassen uit te pakken. We hadden op deze eerste dag ook ee
n tour geboekt naar: Mount Bromo. Dit is een actieve vulkaan. Voor deze tour werden om 00:00 s’nachts opgehaald en moesten we wel vroeg slapen. De tour was een super leuke ervaring. We waren er ruim voor de zon op kwam, dus konden we mooi naar de sterren kijken en wat waren er veel vallende sterren! Super moooooooooi! Ik hoorde ook nog iemand zeggen ; " Ik heb nu zo veel wensen, dat ik er over na zit te denken om er een paar te verkopen HAHA Toen uiteindelijk de zon op kwam konden we zien wat er werkelijk te zien was; de actieve vulkaan met zonsopgang . Het was super mooi! de top van de vulkaan was hoger dan de wolken, dit gaf een super mooi uitzicht! We hebben hier nog wel een uur naar zitten kijken. Vervolgens gingen we met de jeep naar de onderkant van de vulkaan, zodat we de vulkaan op konden klimmen! Het was ook een leuke ervaring, om op het randje te staan van een active vulkaan! De wolken om de vulkaan verdwenen naar mate het later werd, hierdoor ontstond weer een prachtig uitzicht over t landschap! Het vreemde of grappige is dat er heel veel Indonesische kinderen / jong volwassen mensen met Emma en mij op de foto wilden. We snapte er hele maal niets van, maar we hebben t na gevraagd: de Indonesische mensen vinden ut super speciaal als ze een toerist tegen komen en willen dan graag met de blanke toerist op de foto! super raar toch?! HAHA
Op donderdag ochtend hadden Emma en ik een massage bij blinden personen, dan zou je denken dat ze extra goed weten en voelen waar t vast zit en alles (dit viel echter een beetje tegen) toch weer een ervaring bij. Na deze massage hadden we onze volgende rit, een rit in de trein naar Jakarta van wel 15 uur! ( wat zelfs 16 uur werd ) We hadden een nacht trein, maar er in slapen lukte amper! Eenmaal in jakarta aangekomen gingen we naar t vliegveld, want we gingen verder vliegen! Op vrijdag ochtend om 12 uur kwamen we aan in Medan, naja op ut vliegveld, toen een uur in de taxi naar t hotel. Al me al waren 24 uur onderweg! ( in de taxi naar t hotel was ik vergeten om me camera mee te nemen, maar gelukkig was de chauffeur eerlijk en bracht hem terug naar t hotel , # Lucky me! )
Hoe moe we ook waren, we moesten door! We hadden gehoord dat we een leuke jungle track moesten doen en ook nog een scooter moeste huren op Samosir Island. Dus dat was wat we gingen regelen. Na een nachtje in het hotel slapen vertrokken we naar de jungle. Dit was weer eens 4 uur in de auto. Het was onderweg al bewolkt en na dat we een uur aan Het lopen waren begon t te regenen. Gelukkig waren we hier redelijk op voorbereid en het is hier gelukkig niet koud. Rond half 12 hadden we een orang-oetang gespot. Onze begeleider ging de aap roepen en kwam naar beneden. Ook kregen we een stukje wortel van onze begeleider om zelf de orang-oetang te lokken. Wat was das een magisch moment, toen de orang-oetang het stukje wordtel uit m’n handen pakte in de stromende regen! Om half 1 begon t ook nog eens te flitsen en te onweren! HAHA hebben wij weer! Gelukkig hebben we dit overleefd. Rond een uur of 3 werd het gelukkig weer droog en bleef ut droog . Emma en ik kwamen rond 5 uur als laatste aan in het kamp. We hebben dus van 10 tot 5 in de jungle gelopen! De groep in het kamp was super gezellig. We kregen heerlijk te eten en voor het slapen hebben we nog een paar kaartspelletjes gedaan.
De volgende dag was het weer totaal omgeslagen! T was super mooi en de zon scheen vol op! We gingen we eerst met de hele groep naar een waterval en vervolgens raften en nog eens 2 uur wandelen door de jungle opzoek naar apen. Na deze wandeling nog verder naar de eindbesmeing raften, en t jungle avontuur zat er op. Op maandag gingen we op weg naar Lake Toba. Dit was weer een lange reis in de auto. We waren om 6 uur in de ochtend vertrokken en kwamen om 4 uur aan bij Lake Toba om vervolgens een boot tocht te maken van een uur naar ons hotel op Samosir Island. Onderweg naar Lake Toba hebben wel toeristische dingen gedaan zoals een Indische markt bezocht en een oud paleis bezocht. Op dinsdag gingen we een scooter huren, om mooi te toeren over t eiland. Hellaas hadden we hier niet zo veel tijd voor, maar t was wel een leuke ervaring ( naja, op mijn val na dan.... ) T was super mooi weer en we hadden ook mooie uitzichten, alleen de tijd vloog voorbij en moesten we weer terug naar het hotel voordat we onze boot zouden missen.
Na dat we weer terug op ‘t normale land waren gingen we met de auto terug naar het vliegveld in Medan. Dit was weer zo'n 5 uur in de auto. We vlogen naar Kuala Lumpur in Maleisië! Jeej weer een stempel in mijn paspoort! We hebben deze nacht heerlijk uitgeslapen tot 2 uur in de middag! We hadden de afgelopen dagen zoveel gedaan dat we daar echt aan toe waren. Het weer was weer eens regenachtig, dus er was geen rede om naar buiten te gaan, ook niet voor eten (we gingen pizza bestellen:P) HAHA Later toen ‘t toch droog was geworden moesten we een bus boeken voor naar Thailand. Er was zo veel keus en iedere chauffeur wilt je als klant. We hebben voor een nacht bus gekozen met goede stoelen waar je heerlijk in kan slapen:) Op donderdag vroeg ut bedje weer uit, spullentjes weer ingepakt. We gingen de stad verkennen voordat we met de nachtbus naar Thailand gingen. We gingen weer heel goed voor toerist spelen! We hebben best wel wat gezien van de stad, Bato cave,super mooie gebouwen en we waren naar Little india geweest. De dag begon mooi en super warm, maar toen we naar de Twin touwers wilde gaan regende het weer super hard waardoor we dit helaas moesten skippen.
De heerlijke nachtbus vertrok om 11 uur vanuit Kuala Lumpur. Rond 5 uur werd onze heerlijke nachtrust verbroken omdat we bij de douane waren aangekomen. We gingen Maleisië uit, dus kwam er weer een stempel in ons paspoort. Weer een maal in de bus, konden we na 5 min de bus weer uit. We kwamen weer bij de douane en gingen Thailand in. hier wederom een stempel gekregen, ook onze bagage moest door de scan. Op vrijdag rond 9 uur, wat weer 8 uur was ivm tijdverschil kwamen we aan in Hat hay. vanuit hier hadden we weer een busje geboekt naar Surah Tani. We kwamen in een kleine campervan die geschikt was voor 14 passagiers en een chauffeur. We zaten in dit autootje met 13 passagiers ( en een chauffeur) en we waren helemaal in gebouwd met de bagage wat iedereen bij zicht had. dit was super raar maar grappig, dat wordt gewoon geaccepteerd in Thailand. We vertrokken rond half 9 en kwamen half 3 aan op de bestemming. toen waren we nog niet op onze eind bestemming. We dachten dat we bij de ferry werden afgezet, maar helaas werden we bij een boekingskantoor afgezet waar we dus een bootticket en een vervoersticket moesten kopen om op t eiland Koh Phangan te komen. De ferry was nog een extra uur rijden. Ons vervoersmiddel was een 3 persoon’s auto met een open achterbak. Daar zaten we hoor met de backpacks en 5 personen in de achterbak over de snelweg! t leek net een skydive, zo hard dat ie reed! En t begon ook nog eens te regenen!! AA T zit ons niet zo vaak mee he...? Gelukkig hadden we de boot gehaald en waren we rond 7 uur in ons hostel. Op dit eiland zijn we heerlijk bijgekomen van als onze avontuur en al t gereis. T weer is hier momenteel alleen niet zo mooi als in Nederland, maar wel gelukkig nog warm. We zijn naar marktjes geweest en hebben gezwommen in de zee. Het eten is hier ook erg lekker, om de hoek van ons hostel zit een heerlijke smooitie tuk tuk wagen! T is echt zo heerlijk we nemen wel meerdere smoothies op 1 dag . Die ga ik wel missen hoor . Voor vandaag hebben we weer een tour op de planning. we gaan kayaken, olifanten zien, en snorkelen. Ben benieuwd! Op donderdag gaan we weer verhuizen naar t andere eiland genaamd Koh tao. En op vrijdag gaan we weer verder naar onze laatste bestemming: Bankkok. Hier komen we zaterdag in de ochtend aan en gaan we nog eventjes heerlijk genieten om ons vervolgens klaar te maken voor de maar 13 uur durende vlucht naar Schiphol.
Dit was t dan weer voor nu, T is weer veel langer geworden dan dat ik in mijn gedachten had, maar we maken nou eenmaal gewoon wat mee wat ik graag wil delen ;)
Liefs vanuit Koh Phangan!

• 20 Mei 2014 - 07:47

Ilse:

Wat een verhalen weer As! Haha. Grlulkig dat jullie met zijn 2en zijn ;).
    Groetjes aan Emma en alvast een goede terug vlucht gewenst.
    X ils

• 20 Mei 2014 - 13:31

Ellen Wijthoef:

Hallo meiden,heb steeds genoten van de verhalen.
    Fijne terug reis en geniet nog even van je vrije dagen .
    Zie jullie. Groetjes Ellen

• 21 Mei 2014 - 09:33

Joke Roelofsen:

Hoi Astrid en Emma,

Wat maken jullie veel mee. Geniet er nog maar even van daar in verweggiestan.